عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 8 تير 1391
بازدید : 984
نویسنده : شیخ پاسکال


هنري فورد اغلب به اشتباه مخترع اتومبيل ناميده مي‌شود (اين نام متعلق به كارل بنز آلماني است). هنري فورد يك فرد خلاق بود كه صنعت اتومبيل را دگرگون كرد. وي در سي‌ام جولاي سال 1863 در Deadborn ميشيگان متولد شد. در كودكي در مزرعه خانوادگي كار مي‌كرد. اوقات فراغتش را به اندوختن تجربه در تعميرگاه ماشين‌هاي مزرعه مي گذراند. فورد در سن 17 سالگي، مزرعه خانوادگي را ترك نموده ، به Detroit  نقل مكان ‌كرد و در آنجا كارش را در تعميرگاه هاي ماشين به ويژه موتورهاي بخارادامه داد. در سال 1882 به يك ماشين كار حرفه‌اي تبديل شده بود و توسط شركت Westinghouse استخدام شد تا ماشين‌هاي بخار را راه‌اندازي و تعمير كند.
فورد در سال 1891 يك موتور كوچك گازوئيلي طراحي كرد. سپس توماس اديسون او را به عنوان مهندس ارشد شركت روشنايي بخش استخدام كرد. سه سال بعد، فورد يك ماشين گازوئيلي ساخت كه به نام « كالسكه بدون اسب» شناخته مي‌شود. او شغلش را رها كرد تا علائق خود در زمينه ماشينها را دنبال كند. با گذشت بيش از 5 سال، هنري فورد به توسعه طراحي ماشينها شامل مدل A و مدل T ادامه داد. او سرعت و كارآيي سوخت ماشينها را افزايش داد؛ چرا كه كارآيي براي فرد، جنبه تجارتي داشت. وي خط توليد و اسمبلي را توسعه داد تا توليد ماشينها را سريعتر و اقتصادي‌تر كند. طي جنگ‌هاي جهاني اول و دوم، ماشين فورد براي ساختن تجهيزات در جنگ استفاده مي‌شد. وي در آخرين سال هاي زندگي خود، به عنوان رئيس بنگاه فورد، كه يك مؤسسه خيريه بود، خدمت مي‌كرد. هنري فورد در هفتم آوريل 1947 درگذشت.



:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه هنري فورد , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

کانال ما با مطالب قشنگ برای شما https://telegram.me/haghighathayema

دانشمند مورد علاقه ی شما کیست؟؟؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای زندگینامه و... و آدرس paskalov.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com